Az értékesítők felkészültsége, valamint az értékesítés menedzsment hatékonysága kritikus a vállalat sikeressége szempontjából. Testre szabott fejlesztési módokat javaslunk, az ügyfélszegmentálástól az önismeretig.

Egy versenypiacon dolgozó vállalatnak az egyik legfontosabb tevékenysége a potenciális ügyfelek megtalálása, megnyerése és megtartása. Az értékesítői tevékenység alapszabálya, hogy az értékesítésben nincs második helyezett: az eladási helyzetekben elsőnek kell lenni ahhoz, hogy minket válasszanak, piaci részesedést szerezhessünk. Ezért az értékesítők felkészültsége, valamint mellette az értékesítés menedzsment hatékonysága kritikus a vállalat sikeressége szempontjából.

Mivel itt konkrétan megfogható a felkészültség és az üzleti eredmények összefüggései, jól megmutatható a fejlesztés megtérülése. Egy kiváló és egy megfelelő értékesítő kolléga eredményei között akár nyolcsoros szorzó is lehetséges. Persze kiváló értékesítőt nem találni sűrűn és ennek egyik oka az, hogy sokan azt gondolják, kiváló értékesítőnek születni kell. Természetesen a kiválasztás kulcskérdés, de hiszünk abban, hogy jó emberekből lehetséges kiváló értékesítőket faragni.

Milyen fejlesztési területeket javaslunk az értékesítők számára:

  • Értékesítési kommunikáció

Az értékesítési munkatárs sikeresen végig tudjon vinni egy eladási folyamatot, az érdeklődés felkeltésétől az igények felmérésén és generálásán át az érvelésen és a kifogáskezelésen keresztül a zárásig. Hagyja dönteni ügyfelét, de ne hagyja nemet mondani!

  • Ügyfél szegmentálás, elemzés, tervezés

Az értékesítés a kommunikáción túl stratégiai kérdés is. Kikből lesznek jó ügyfelek, hol vannak a lehetőségek és a veszélyek a versenytársakkal telezsúfolt piacon. Hatékonyságunkat és tervezhető munkánkat jelentősen befolyásolja, hogy mit csinálunk az ügyféllel való találkozások között. Hogyan készülünk fel és hogyan elemezzük tevékenységeinket, eredményeinket és felkészültségünket.

  • Önismeret, emberismeret

minél jobban elfogadjuk személyiségünket, annál jobban tudunk vele együttműködni. Saját sikerünkhöz vezető út, hogy hiszünk abban, sikeresek lehetünk és leszünk! Az értékesítés nem csak racionális történet, jelentősen meghatározzák az érzelmi tényezők. Saját magunkba, termékeinkbe, szolgáltatásainkba vetett hitünk és kisugárzásunk az ügyfél felé.

Tudj meg többet szolgáltatásainkról, képzéseinkről. Kérd ajánlatunkat